tonight all the monsters gonna dance

Tjenixen! Det här är nog en av de slappaste fredagarna någonsin. Har i princip inte gjort någonting, härligthärligt. Såg klart på engelskafilmen som jag verkligen kan rekommendera, The Help. Haha nästan svårt att hålla sig för gråt ett tag... Hängde med My hem efter skolan och vi käkade innan vi fixade hästarna och åkte till ridhuset. Kändes bra att vara tillbaka på Kendas rygg igen, den där Queen är inte att lita på ;)

Var första gången jag red dressyr på riktigt på henne och det gick ganska bra tycker jag. Hon är lite speciell att rida, särskilt för mig som är van med ridskolehästar. Men till och från jobbade hon på bra och jag jobbade med att hitta knapparna. Har aldrig suttit på en häst som har så lätt för sluta, hon kan verkligen det där med att gå som en ostbåge haha. För att sammanfatta vad jag gjorde: Red skolor, travade lite bommar, red ganska mycket på böjda spår och blev även lite förvänd galopp. Hon kunde till och med gå på en 15m volt i fel galopp! Och hon var faktiskt mycket roligare att "rida" än jag trodde så blev positivt överraskad :D Det mest komiska var iaf när jag skulle rida öppna i galoppen vilket hon tycker är jättejobbigt så hon studsade nästan på stället och bytte galopp så hon sköt mig ur sadeln. 100% sto! Och du vet att det bara är att säga till när du vill ha hjälp My, det är bara roligt :)!

Nu sitter jag med lite kärlek i form av runda ostiga bollar och funderar på morgondagen. Blir nog att följa med till Borlänge iaf: ska fixa pass, bestämma tallrikar och kila in på aubiose. Och inte shoppa mer än så!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback