mämämämangemämämämä

Idag har jag ridit tre små hästar, är lite lagom trött nu. Red ungefär en halvtimme (skritt före och efter inte inräknat) på varje häst och var i ridhuset med alla. Först ut var Svartis, red utan instruktör och jag är inte van att rida honom så fick inte igenom honom helt på egen hand. Men jag jobbade lite lösgörande med öppnor och skänkelvikning och red på stora volter. Är ganska nöjd med passet.

Sen var det min finaste tjej som skulle ridas! Då fick vi rida för Susanne och vi jobbade först på mittvolten med att få dem långa, låga och eftergivna, red lite skänkelvikning också. Sen hade vi en liten övning och jobbade först bogen in innan vi gick över till öppna. Fick till hjälperna mycket bättre idag även om händerna behöver stabiliseras ytterligare. Så det passet är jag mycket nöjd med! Zabina var mjuk och fin.

Efter Zabina tog vi in hästarna och sen fick jag rida lite på Goliat, bara så att han skulle få röra på sig. Red utan instruktör igen och jobbade med serpentiner och volter, flyttade honom undan för skänkeln i skritten också. Han är ganska stel och ovillig och behöver lite tid att komma igång så resultatet blev inte hundra procent eftersom jag inte hann rida igenom honom (Susanne skulle hem och jag är inte 18 så jag får inte rida ridskolehäst själv. Säkerheten först!). Men han slapp stå helt i alla fall!

Nu ska jag kika lite på TB och ladda upp inför morgondagen. Ska hålla i en skötarkurs och jag är faktiskt lite nervös om jag ska vara ärlig. Så säger godnatt nu, blir nog inget mer bloggande ikväll!



Kom på att jag visst hade en bild sen julafton! Så detta var min jul-look 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback