where was my fault, in lovin' you with my whole heart?

Hu och fy, idag var hästarna billiga. Francy hade ingen Gerda som sällskap så hon var helt tokig. Vände runt, stegrade, sparkade, taktade, kastade sig, slet som fan. Ja hon fick nog med allt! Johanna hade inga vantar på sig så hon orkade inte hålla i Robbie som apade efter Francy och vips så hade vi en lös häst också. Men bara jag fått in Francy gick det ganska smidigt att få tag på tokponnyn också, vi var några stycken och vi väntade tills hon lugnat ner sig. Hon skötte sig bra när jag gick in med henne sen, då försvann stressmomentet Francy.

Hängde med pappa in till gymmet en sväng och biffade en halvtimme lite drygt på förmiddagen. Gick rätt bra, ömmar som fan i musklerna efter denna händelserika dag (som jag trodde skulle bli seg).



Typ såhär rolig var Francy idag! Och på det var det snorhalt ute också. Hon hamnade på bredställ hela tiden och jag ville inte ha hovar i ansiktet så när hon fick ansiktet mot mig vände jag runt henne - och så började det om igen. Pappa tyckte att det såg ut som om jag åkte karusell för att vi snurrade så många varv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback