bättre sent än aldrig

Yo! Sitter här och ska plugga lite spanska. Inte kommit så långt som att öppna mappen än men var sak får sin tid. Började denna dag med ett ridpass i Hamre. Fick rida den nya hästen, Cedynia. Väääldigt grön häst men med potential för att bli en bra ridskolehäst. Hon är ganska liten för att vara stor häst (som min finfina Zabina) och har inget jättesteg men hon var då ganska bekväm att sitta ner på iaf. Lite tittig i början (rädd för väggarna) och så älgade hon på och ville springa men när hon kommit igång blev hon ganska fin i traven och hyfsad i skritten. Galoppfattningar är hon inte så haj på än, sprang in i galoppen men Karin sa att hon inte lärt sig bättre än. Var ett tag sen jag red unghäst men det var roligt och fick till några galoppsprång som inte var så tokiga! Sätter mig gärna på den lilla tjejen igen.

I övrigt har dagen rullat på. Var lite musikalisk på spanskan, halsov mig igenom matten och svenskan (@#hfg!!&%¤£) och skrev prov om judendomarna. Nu sitter jag här och tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder på mig och skruttan. Jennie Börs som fotograferat alla bilder, tacktack! :)



Ärevarv i LCn. Tävlade mot alla som red LC:1, stor som liten, privat som lektionshäst. Roligt koncept!





Vinnare KM i dressyr på lektionshäst 2011.



Andra ärevarvet för samma ritt!







Hade ni fått en close-up på minen hade ni dött. It's called concentration. Hahahahahha ♥



Denna får avsluta. Då KM var gaaaanska längesen kan jag uppdatera er och säga att jag gjorde två felfria rundor i hoppningen, 0.70 CR och 0.80 stilbedömning. Vilket gav mig en andra plats i KM (för andra året i rad). Vilken stjärna till häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback