no one in the bank can hear you

Blev en heldag i Rättvik, mina ben protesterar ganska mycket just nu. Var då samma gamla visa som varje år men det är lite av en tradition och ganska mysigt! Köpte lite strumpor, present till mamma och langooos ♥ Vansinnigt gott. Så spenderade inte så mycket pengar men egentligen är det bara en massa skit på det där stället. Haha just det, måste berätta en både irriterande och rolig sak. Det kom fram en högerextremist, nynasse, sverigedemokrat, whatever med en "nyhetstidning" till mig. Den mest subjektiva nyhetstidning jag har läst vill jag påstå, vidrigt hur de framställer andra (läs: invandrare). Men nu till det som iaf jag och My började skratta åt, längst bak i tidningen hade de en Dagens Recept ruta. Det var inte vilket recept som helst utan ett recept på stekt falukorv och makaroner! Hahaha, för det första krävs inget recept för den simplaste måltiden i världen. Och tror de att de ska rekrytera folk genom en supersvensk måltid? Eller att de får kalla sig nationalister (tidningen hette nationalist idag eller något i den stilen) för att de skriver en tidning som förmedlar rasistiska budskap OCH falukorv?! Inget mer att tillägga, har nog klargjort min politiska åsikt nu. Kan då säga att jag inte sparade den tidningen.

Och vidare går vi till en rolig musikvideo som gjorde min dag för några dagar sen! I ♥ oseriös musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback