mitt underbaraunderbara hjärta

Fick en liten överraskning såhär på eftermiddagen, Karin smsade och sa att det var skötarridning idag. Först fick jag lite panik men det övergick i glädje (fick en ursäkt att slippa pluggandet) när hon sa att jag inte skulle rida förrän om en timme. Var bara jag&Zabina och Karin&Robbie, jätteskönt med lite plats. Red dressyr för Malin och det gick kalas. Alltid roligt att rida för såna som ridit Zabina ganska mycket och kan ge lite tips. Red fram med glappande innertygel och gjorde allt jag ville göra på innertygeln på ytter istället, vilket lönade sig i slutändan. Jobbade inte med något särskilt, mycket voltarbete och lite skänkelvikning. Men satan vad fin hon blev på slutet, galopperade på en 20m volt och vi fick till det så bra att jag fortfarande är glad. Kan då säga att jag gärna rider dressyr för Malin igen! Älskar när det går såhär bra. Just det, red med sporrar för första gången på Zabina idag också. Hon blev mycket piggare och tjurade inte ur alltför mycket så nästa dressyrtävling ska jag nog testa och se om det går bättre med sporrar. Känner på mig att det här kan bli riktigt bra med lite mer träning. Min älskade fina skrutt ♥



Bilden är redigerad, nosen syndes inte pga brunnen men Karin klippte och klistrade lite. Så det är därför det kan se lite konstigt ut om man tittar noga ;) Världens vackraste häst iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback