aow

Sitter här med en grymt irriterande smärta i käken. Vad har jag gjort för att förtjäna det? Vet inte ens var den kom ifrån, är väl för att jag knäpper med käkarna hela tiden. Men det är inte mitt fel att de knakar! Okej nu gnäller jag, men det är inte kul :(

Idag var det avslutning på ridningen som stod på schemat. Blev något av en flopp, jag & Svartis fick fler stopp än hopp tror jag! Inte lätt när man är van vid att rida hästar som hoppar självmant + att jag inte hoppat ponnyn på år och dagar. Slutade givetvis med en avramling för min del, och för Linn med som red Svartis efter mig. Svartis blev avkastarkung idag, snällaste hästen på hela ridskolan. Men han ville inte hoppa helt enkelt!

Det blir lite jobbigt när jag inte bloggar på så länge men jag har inte orken hela tiden. Inte direkt så att många läser heller så ingen panik där men det är skönt att skriva av sig ibland, när jag känner för det. Så man kan säga att jag bloggar på mina villkor, jag orkar inte uppdatera varje dag 'bara för att'.

Kan iallafall skriva att jag har sommarlov (yey!) nu och har haft det sen i fredags. Och fredagkvällen blev väldigt lugn för min del eftersom att jag och Zabina startade våran första lokala tävling i lördags. Gick sådär, hon var ganska seg och opepp på framridningen men sen blev hon het på banan och bara sprang. Inget engagemang från hennes sida och jag är van vid att hon hoppar oavsett så blev lite chockad när hon stannade. Det blev två stopp och vi åkte på tidsfel då också. Men jag är inte helt förstörd, vi taggar om till km i helgen och håller alla tummar för att det går bättre då. Fattas bara lite mer rutin så blir det här nog bra, min fina tjej!

Nu blir det natta kudde för min del, upp 10 i 7 imorgon och sjunga för minstingen i familjen som fyller hela 7 år! Visserligen tänker jag gå och lägga mig igen när det är över men anyways! Imorgon eftermiddag är det jobb som gäller, första passet för i år. Så jag behöver sömn. Good night pppl, grattis ifall någon orkade läsa mitt långa och osammanhängande inlägg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback