det allra finaste jag har

Fan vad jag älskar Zabina. Insett det ännu mer efter denna helg när emma sa adjö till Indiana och efter dagens toppenritt. Vem skulle jag vara utan henne? Jag kan trivas bra i hamre och tveka över mitt val av ridskola ibland. De har bra instruktörer, utvecklingen går fortare, övningarna är svårare och mer utmanade, ridhuset är större, man får hoppa högre. Osv. Men de har ingen Zabina. Från början när jag red henne var jag inte alls kär, faktum är att jag gillade Samritha mer men hon var lite stor och stark för mig då, speciellt i hoppningen. Så Zabina blev min sköthäst och jag ångrar ingenting. Hon kan vara galen, sur, seg, het, taggad som en dåre men hon är ändå bäst, i mina ögon då. Helt sjukt hur bra man kan klicka med en häst. Har lärt mig så otroligt mycket av henne och hon har verkligen utmanat min hopprädsla som försvinner mer och mer för varje gång. Kanske svårt att förstå men hon är verkligen min klippa, även när hon brallar iväg. 2012 ska jag fan ta mina nerver i kragen och komma igång med tävlandet för hon har mer att ge, i know it.

Kan berätta lite om dagens ritt, hon gick en vända innan mig och hon var ganska laddad men inte alls så farligt som hon brukade bli. När jag hoppade upp var hon lite trött så kände på henne i alla gångarter innan vi skrittade en stund medan de andra red fram. På framhoppningen kändes hon lite tillbaka så fick några tokiga (nära) avstånd men hon var lugn och fin. Banan klarade hon galant sen, la upp galoppen litegrann bara och fick en nolla. Så nu tror jag vi vågar prova en runda på 90cm nästa år, blir väl hjärtehoppet som kommer först.

Har hunnit fira jul idag också, med pappas sida. Fick massor med nytt smink (kajal/ögonpennor, lipgloss, nagellack, ögonskuggor) och en necessär så det blev lite utrensning av gammalt smink. Känns fräscht! Sen fick jag presentkort, trisslotter (vann 25kr och jag fick 6st....yey), pengar och Andreas Carlssons bok. På det blev det mat och efterrätt = mätt som ett svin. Bra söndag!

Nu ska jag inte tjöta mera, laddar inför årets sista skoldag imorgon. Efter skolan blir det Jenniemöte, teori och ridning. Hare bra ppl, kul om någon kom ända hit.





Behöver inte berätta vad bild nummer ett föreställer men andra bilden är lite provning av mina senaste tillskott i sminklådan. Riktigt snygga ögonskuggor så nu får jag hitta en snygg klänning som går i guld eller silver till nyår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback