here we go again

Det känns helt weird att ha föräldrarna och Ida hemma igen. Vet inte riktigt om jag ska jubla eller gråta. Idag har jag i alla fall umgåtts galet med min syster. Först fick hon följa med till stallet och rida lite på Prinsen. Nu på eftermiddagen cyklade vi till stan och köpte mjukglass och sen bakade vi kaka! Henne har jag verkligen saknat, kramade ihjäl henne imorse (de kom hem inatt, sov då). Men jag kan inte riktigt förklara vad som känns konstigt. Jag antar att det är lite ovant att ständigt omges av folk, blev väl lite av en enstöring när det bara var jag och hunden.

Red min Zabina idag också, gick ganska bra. Hon var jättestel i högersidan i början och när det började släppa blev hon stel i vänster istället. Suck! Fick ett otäckt skavsår också, red i mina gamla vantar som det är hål i så nu har jag skav på insidan av ringfingret precis där man håller i tygeln ;( Gick bra att rida Prinsen med det sen iaf. Gisela hade kommit underfund med varför han inte ville gå sista gången jag red förra veckan: han har ont i fossingarna! Så idag red först Ida några varv sen red jag dressyr i gräshagen. Han blev svettig iaf och mot slutet var han ganska fin också! Får se om jag rider en stund imorgon med, beror på om det fortfarande står kvar en häst i hagen! Zabina ska vila i alla fall men rider förhoppningsvis henne senare i veckan. Nu ska jag titta på alla azum scenes ifrån den här veckans TB, seeya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback