AND YOU WILL NEVER FORGET ABOUT ME

Har varit hos morfar och firat hans fördelsedag idag! 75 fyller han, fast först på måndag. Trevligt men man får alldeles för mycket mat där! Ja man ska inte klaga, behöver inte gå hungrig precis. Och kaloribomben till tårta var supergod! Har fått lära mig att det inte finns några färger, det är det värsta jag hört... Tur att jag inte ska läsa Fysik A så behöver inte få bekräftat att det är sant iallafall! Fick födelsedagspresent från moster som jag tänkte vänta med att öppna, hehe jag rev upp det så fort jag kom hem. (a) Var massa olika nail art grejer: rhinestones, stickers, topplack, applikator, manikyrpinne mm. Uppskattades mycket, redan provat endel! :D

Var till stallet och tog in hästar en sväng också, blev ditskjutsad av kusin som övningskörde, han fick godkänt! Var hur mycket folk som helst och tände ljus på kyrkogården, vi var och tände ljus igår. Var först till Stora Tuna i Borlänge där mammas farmor&farfar ligger begravda. Sen var vi till en annan kyrka i Borlänge där Jenny (som jag fått mitt namn från) ligger begravd och tände även vid minneslunden. Var någon som hade skrivit en text på ljuset till sin pappa, var så att man började gråta nästan.. Jag tycker inte att det är speciellt känslosamt när vi åker runt och tänder ljus på gravar och jag aldrig träffat människorna som ligger där eller att de dog när jag var jätteliten. Det känns som att man bara gör det för att man ska göra det på Allahelgonaafton. Men när någon lämnar nallar och texter då känns det verkligen hur mycket de måste sakna den personen, att de inte tänker på dem bara under just den här helgen. Så sorgligt, jag har ingen jag saknar så mycket nu. Men när vi åkte till Garpenberg där farmor och gammelmormor ligger begravda förstod jag iallafall varför vi gör det, för att minnas. För dem kommer jag ihåg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback