SNABBA CASH

Har läst ut boken nu, och kan säga att den är riktigt bra. Hade som jag skrev i tidigare inlägg svårt att komma in i den och var inte så förtjust i början. Trodde inte att jag skulle bli nöjd med slutet heller vilket stämde ganska bra, tänker inte avslöja något mer dock då någon kanske vill läsa boken. Och jag ska inte gå och älta slutet heller, kommer grubbla mig galen isåfall.

Kan skriva lite kort vad boken handlar om, det är alltså Stockholms undre värld. Boken kretsar kring tre huvudpersoner som i början inte har något att göra med varandra men det vävs ihop efter ett tag. Det är kokainhandeln som är i fokus även om annan brottslighet bedrivs. I början tyckte jag boken var seg och den är skriven på ett annorlunda sätt och med ett mycket annorlunda språk. Men den blir riktigt riktigt bra och man vill bara fortsätta läsa för att få svar på alla frågor som dyker upp hela tiden. Boken är ganska tung dock, nästan 500 sidor och inte alltid helt enkel men jag tyckte riktigt mycket om den!

Nu är självklart den stora frågan: Vågar jag se filmen?

Den har fått bra kritik och dålig kritik och halvpissig kritik. Vissa tycker att det är bra att den tar bort viktiga delar från boken och andra blir besvikna. Har hört att språket inte är lika häftigt i filmen heller, tråkigt om det är sant!



Trailern till filmen. Tycker den verkar helt okej så ja, det lutar nog åt att jag ser den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback