NU ÄRÄ JUL

Fast nej. Men idag har jag enligt tradition bakat  pepparkakor och gjort julkorv hos mormor&morfar! Var trevligt, bakade en liten stund iaf innan jag skulle bege mig mot stallet! Red Zabina såklart, hopptränade för cissi. Var jätteskönt för det var bara jag och Erika&Mascot, lyx! :-)

Började med att trava och galoppera fram självständigt, hon kändes inte alls som hon gjort de senaste gångerna! Nu var hon fram för skänkeln och jobbade på med bakbenen så det var jättehärligt att hon inte var så seg. Efter det låg vi på en åttvolt och travade över bommar så de skulle få sträcka ut sig, det tyckte Zabina var jobbigt. Hon tappade lite av känslan då och jag fick driva hur mycket som helst men ja, motorn kom tillbaka när vi skulle hoppa. Hoppade först en studs på medellinjen och efter det en oxer. Först så fick vi ha fyra glp. språng men sen höjde hon och då skulle vi ha fem. Det gick, trots övertaggad häst och att jag inte sätter mig ner och trampar ner hälen på en gång (jag gjorde det till slut iaf, efter mycket tjat!). Sen skulle vi komma på fyra igen och då hade hon höjt igen och första gången vi kommer flyger jag av för att hon tar i så mycket. Andra gången petar hon en bom och blir förbannad på sig själv så drar till med ett ordentligt bocksprång efteråt, haha :'D Var ganska sött även om det var onödigt. Det hände två gånger till efter det, vi skulle komma in mot studsen i trav och hon gillar inte att travhoppa så det stämde inte och det var ganska högt. Alltså river hon och blir arg haha.

Sen skulle vi komma på allt vilket var trava mot studsen och hoppa den, fyra galoppsprång sen oxer och sedan svänga till vänster och hoppa räcke på diagonalen. Sen travhoppa studsen, till oxern och svänga till höger och hoppa annan oxer på andra diagonalen! Okej jag är inte så bra på att förklara men hoppas ni fattar ^^. Hon var forfarande lika taggad och låg på som bara den men det var härligt, Zabina is back on track! Fick hoppa lite högre än jag brukar också, skojsigt säger jag och skruttan :D Har nog aldrig varit så andfådd efter ridningen som jag blev idag, finns tydligen ganska mycket häst där under och hon var inte lätt idag. Men jag är nöjd trots allt, småsaker jag kan förbättra och Zabina kunde varit liite mindre taggad.

Nu har jag skrivit hur mycket som helst men ja, det är valfritt att läsa! Ikväll ska jag bara vara hemma för jag är helt slut, ska käka pepparkakor och dricka glögg, mys! Ha det bäst sötnosar <3



Jag & Zabina i våras. Syns det att jag var ganska hopprädd då? ;> Har kommit över det nästan helt, idag kändes det lite igen. Men då hade hon samma humör som förut vilket hon inte haft på länge, och vi hoppade ganska högt. Så helt orädd blir jag nog aldrig men nu är det alltid roligt, och bara lite läskigt! =)

Jennie Börs som fotat bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback