it ain't the end of the world

Tjohej! Jag har faktiskt ganska så lite att blogga om, den här dagen har rullat på i långsamt tempo (och jag menar det verkligen, den ville aldrig ta slut). Kom att tänka på en sak idag, det här med 2012 och att världen ska gå under. Jisses vad folk kan tjäna pengar på det! Det självklara exemplet är såklart filmen som heter 2012 men även i musikvärlden har det börjat bli poppis att sjunga om det numera berömda årtalet.

Själv tror jag inte att jorden går under om två år, snarare om några hundra år när vi har förorenat den till gränsen och att växthuseffekten blir droppen som får bägaren att rinna över. Jag har inga planer på att vara kvar här då men tycker ändå att vi borde ta vårat ansvar nu, för kul att lämna vidare en pissig jord till nästa generation och sen bara dö. Själviskt är vad det är!

För att återknyta till jordens undergång, vi ses år 2013, för jag vet då att jag tänker vara kvar.







Mina favorit världenkommergåunderlåtar. Två av dem faller iallafall i 2012 kategorin, den tredje handlar om att leva i nuet - som om imorgon inte fanns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback